Customized Logistic Services Europe: uw logistiek partner

De klant aan het woord: fulfillment en pieken

Rolf, E-commerce Manager: “CLS Europe heeft bewezen een betrouwbare partner te zijn en heeft onze groei al vele jaren ondersteund. De strategische ligging dicht bij de Noordse landen en dicht bij Duitsland heeft ons goede levertijden gegeven voor onze belangrijkste markten en we zijn erg blij met de dienstverlening.
Ze ondersteunen ons ook met op maat gemaakte oplossingen ter ondersteuning van de speciale ruitersport niche waarin we actief zijn, inclusief specialistische diensten zoals borduren.
CLS Europe heeft flexibele medewerkers en heeft ons ondersteund tijdens seizoenspieken zoals Black Friday, Cyber Monday en andere grote verkoopevenementen. “

Black Week 2019

We kijken terug op een erg succesvolle Black Friday en Cyber Monday, dit jaar voor het eerst voorafgegaan door een Black Week.

Alle medewerkers hebben werkelijk hun schouders onder het werk gezet. Samen met de goede voorbereiding heeft dat gezorgd voor een hele soepele periode, waarin we meer werk hebben verzet dan ooit tevoren!

Hard werk moet gevierd worden en dat doen we o.a. met een aantal uitgebreide maaltijden op het werk en extra pauzes met snacks. Aangezien de altijd drukke kerstperiode er aan komt gaan we nog even door met hard werken en met vieren, met eind december een mooie kerstborrel als afsluiting van het jaar!

Wij gaan hier nog even door, maar aan iedereen alvast een mooi en succesvol 2020 gewenst!

De klant aan het woord: Seasonals

Hanna, International Sales Manager: CLS Europe heeft meerdere jaren ervaring in het regelen van strak geplande seizoensacties. Gelijktijdig zorgen voor een snelle afhandeling van meerdere inkomende zendingen en deze op tijd verder distribueren naar honderden winkels in heel Europa vereist uitstekend projectbeheer en flexibiliteit in productiecapaciteit en personeel. CLS Europe haar goed voorbereide projecten en servicegerichte teamleiders zorgen voor een soepele en probleemloze ervaring voor de klant.

Seasonals

Twee keer per jaar vult ons extra magazijn zich tot de nok met seizoensartikelen. Het gaat dan om honderden verschillende artikelen die binnen een paar weken naar een paar honderd verschillende winkels moeten worden verstuurd ter voorbereiding op het nieuwe seizoen. In dit halfjaarlijksterugkerende project redden wij ons met slechts informatie over het vertrek vanuit de fabriek in Azië en een leverschema voor de verschillende winkels. De organisatie van het transport, het aanmaken en ombouwen van locaties, orderpicken en transport van de klant, wij regelen het!

Digitalisering retourproces

Afgelopen maanden hebben we ons bezig gehouden met de verdere digitalisering van ons retourproces. Dit deden we in samenwerking met een van onze opdrachtgevers. De vernieuwing houdt in dat eindklanten voortaan op de website kunnen aangeven wat ze retour willen sturen en waarom, zodat het proces in het magazijn efficiënter en sneller is. Dit zorgt ervoor dat de klant zo snel mogelijk zijn geld of een vervangend product ontvangt. Continu verbeteren is wat ons drijft en motiveert!

Samen voetballen

Afgelopen juni hebben we een geslaagde zomerafsluiting gehad met een voetbalwedstrijd en BBQ. Een groot aantal medewerkers had zichzelf verdeeld in twee teams en heeft een spannende wedstrijd gespeeld. Na de wedstrijd stond er een verzorgde BBQ klaar. Ondanks dat we de zomer doorwerken, grijpen we het begin van de zomer graag aan om er even samen op uit te gaan. Het was een mooie afsluiting van dit seizoen. In de zomer werken we natuurlijk gewoon door en we verheugen ons op een actief en dynamisch najaar!

De klant aan het woord: VAL en Pieken

Onze klanten over Value Added Logistics en pieken:

Siegfried, Chief Procurement Officer: CLS Europe biedt een breed scala aan diensten met toegevoegde waarde waardoor wij ons comfortabel voelen om aan de behoeften van onze klanten te voldoen. Onder andere borduurservice, inklaring, zeetransport naar onze klanten wereldwijd. Medewerkers van CLS Europe spreken hun talen, wat communicatie voor ons gemakkelijk maakt.

Siegfried: CLS Europe heeft bewezen een betrouwbare en zeer betrokken samenwerkingspartner te zijn als het gaat om pieken in de werklast met betrekking tot maandelijkse campagnes, webcampagnes, Black Friday en seizoensacties. CLS Europe slaagt erin om afgesproken levertijden te handhaven met sterk fluctuerende werklast. CLS Europe realiseert dit onder andere door flexibiliteit in zowel competenties van werknemers als flexibiliteit in beschikbare capaciteit.

Samenwerking met lokale bedrijven

Vanaf 2017 werken wij samen met een lokale sociale werkplaats voor arbeidsintensieve opdrachten. Zo hadden we een opdracht waarbij op duizenden artikelen een extra douanesticker moest worden aangebracht. Dit moest niet zomaar op de verpakking, maar in de verpakking op het artikel zelf. Voor een klus als deze schakelen we graag onze partner in. Op deze manier kunnen we onze opdrachtgever ten dienste staan op een verantwoorde manier.

Borduurafdeling

Op verzoek van een opdrachtgever hebben wij al jaren een borduurafdeling. Hier kunnen we naar de wensen van de eindklant een borduring van een naam of logo ontwerpen en realiseren op allerlei verschillende materialen. We hebben ervaringen met grote aantallen borduren en met specifieke ontwerpen.

Black Friday 2018

Black Friday 2018 was een groot succes! Door recente aanpassingen en een ombouw hebben we onze productiecapaciteit in de maanden voor Black Friday vervijfvoudigd! Hierdoor konden we met gemak aantallen verwerken die we nooit voor mogelijk hadden gehouden. Tijdens Black Friday bleek niet alleen hoe hard deze verbeteringen nodig zijn geweest, maar bleek ook zelfs nog capaciteit over te zijn! Zonder onze gemotiveerde medewerkers was dit nooit gelukt. Hartelijk dank voor iedereen die zich heeft ingezet Black Friday tot een succes te maken! We verheugen ons op volgend jaar!

Nieuwe orderpickkarren

Met onze innovatiegedreven cultuur en ons gemotiveerde team willen we de beste oplossing voor elk proces vinden en zijn we constant op zoek naar betere oplossingen. De karren die we gebruiken voor B2C-orderpicken zijn bijvoorbeeld oorspronkelijk gemaakt voor de bloemenveiling. We hebben onze eigen systemen ontwikkeld voor maximale flexibiliteit, en nu hebben we converteerbare karren die tussen de acht en zestig bestellingen kunnen bevatten.

Nieuwe orderpickkarren

Met onze innovatiegedreven cultuur en ons gemotiveerde team willen we de beste oplossing voor elk proces vinden en zijn we constant op zoek naar betere oplossingen. De karren die we gebruiken voor B2C-orderpicken zijn bijvoorbeeld oorspronkelijk gemaakt voor de bloemenveiling. We hebben onze eigen systemen ontwikkeld voor maximale flexibiliteit, en nu hebben we converteerbare karren die tussen de acht en zestig bestellingen kunnen bevatten.

CLS Europe werkt samen met

Disclaimer | Privacyverklaring | Cookies